教員情報
TOPページ
English >>
(最終更新日:2020-11-05 12:05:46)
デンドウ ゲーリー
DENDO GARY
デンドウ ゲーリー
所属
文学部 文学科
職種
教授
■
現在の専門分野
キーワード:英語教授法、
■
論文
1.
論文
アメリカの銃社会の過去、現在、未来 立正大学文学部論叢 (143),1151-125頁 (単著) 2020/03
2.
論文
The Origins of African-American Music 立正大学文学部論叢 (141),153-170頁 (単著) 2018/03
3.
論文
Teaching a Content-based Current Events Course : A Lesson Module 立正大学大学院紀要 (33),1-14頁 (単著) 2017
4.
論文
Issues in Japanese University Language Program Development The academic journal of the Faculty of Letters, Risshô University (32),pp.37-58 (単著) 2016/03
5.
論文
Promoting Negotiation of Meaning and Pushed Output in Japanese University EFL Classrooms 立正大学文学部論叢 37-53頁 (単著) 2012/03
6.
論文
2011スピーチ・パフォーマンス : Cultural Perspectives 英文学論考 (38),195-197頁 (単著) 2012
7.
論文
An Examination of the Development of Hawaiian Pidgin and Hawaiian Creole 立正大学文学部論叢 (133),47-70頁 (単著) 2011/03
8.
論文
An Examination of the Plantation Life of Japanese Laborers in Hawaii 立正大学文学部論叢 (130) (単著) 2009/11
9.
論文
Cooperative Learning and Its Role in Japanese University EFL Classrooms 立正大学文学部論叢 (128) (単著) 2009/03
10.
論文
The Organic Metaphor of Language Acquisition and the Use of Authentic Materials in Task-based Teaching 立正大学文学部論叢 (127) (単著) 2008/03
11.
論文
サイモン・アンド・ガーファンクルの「スカーボロー・フェアー/キャンティクル」の起源と歴史的意義 立正大学文学部論叢 (125) (単著) 2007/03
12.
論文
An Examination of First and Target Language Use in Japanese EFL Classrooms 英文学 (35),97-125頁 (単著) 2006/03
13.
論文
SLA Research and a Focus-On-Form Approach to Language Instruction 立正大学文学部論叢 (22),33-46頁 (単著) 2006/03
14.
論文
The Developmental Sequence of Negators 立正大学文学部論叢 (121),113-129頁 (単著) 2005/03
15.
論文
A Functional Approach to the Passive Voice 英文学 (32),137-156頁 (単著) 2003/03
16.
論文
The Dictogloss Procedure of Grammar Instruction 目白大学高等教育研究 目白大学人文学部 (9) (単著) 2003/03
17.
論文
Discrimination and the Japanese Americans 実践女子短期大学紀要 (23),193-200頁 (単著) 2002/03
18.
論文
Classroom Evaluation of the Running Dictation 目白大学高等教育研究 (7) (単著) 2001/03
19.
論文
Classroom Application and Evaluation of the Audio-Motor Unit JOURNAL OF HUMANITIES MEJIRO UNIVERSITY [LANGUAGE AND CULTURE] 3 (単著) 1997/01
10件表示
全件表示(19件)
■
著書・その他
1.
著書
Observations From the Japanese University EFL Classroom (単著) 2014/09
2.
著書
アメリカの過去・現在・未来を読む (単著) 2009
3.
著書
Discourse Analysis and Its Practical Application in the Classroom Jissen English communication 34,83-118頁 (単著) 2004/03
4.
著書
民族で読む21世紀の世界 Seibido (共著) 2000/04
■
学会発表
1.
2013/11/23
Promoting Negotiation of Meaning in Japanese University EFL Classrooms(国際異文化学会第15回年次大会 国際異文化学会第15回年次大会)
2.
2006/11/03
Motivation and the Event-driven Curriculum (Part 2: Research Results)(2006 Japan Association of Language Teachers (JALT) International Conference)
3.
2006/07
3) サイモン・アンド・ガーファンクルの 「スカーボロー・フェアー/キャ ンティクル(詠唱)」の起源と歴史的意義(2006年立正大学英文学会)
4.
2005/11/05
Motivation and the Event-driven Curriculum(2005 Japan Association of Language Teachers (JALT) International Conference)
5.
2004/10/27
L1 and L2 Use in Japanese EFL Classrooms(人文科学研究所定例発表会)
■
研究課題・受託研究・科研費
1.
2002~2004
ピア・モニタリング 個人研究 (キーワード:言語学)
■
学歴・取得学位
1.
~2004/08
Anaheim大学大学院 英語教授法(TESOL) 英語教授法(TESOL) 修士課程修了 修士(TESOL)
2.
~1982/08
カリフォルニア州立大学 フレズノ(California State University, Fresno ) 農業経済学部(Department of Agricultural Economics) 農業経済学部(Department of Agricultural Economics) 卒業
■
主要授業科目
比較文化、Current English、Creative Writing